Accueil Pétitions Pétitions justice International Petition 2024 against the Interference of Mr. Nicolas Paul Stéphane Sarkozy Nagy Bocsa, former French President in African Political Affairs!

Plus que 251 signatures pour que cette pétition soit diffusée dans la newsletter MesOpinions !
African Freedom Institute ( Dr Franklin Nyamsi Wa Afrika, President of the Institute)
African People, African Diaspora, African Emancipation Friends, African Governments, African Leaders

We, the signatories of the present petition, come to ask urgently Monsieur Nicolas Paul Stéphane Sarkozy de Nagy Bocsa, former President of the French Republic, to stop his multiple interferences in the Sovereign Political Affairs of African Countries!

At the same time, we call on all Heads of State and all authentically Pan-Africanist governments to stop soliciting Mr. Sarkozy's scandalous services in Africa, to arrest him as soon as possible and to bring him before the African courts, because :

1) Mr. Nicolas Sarkozy is a multi-recidivist delinquent who has been sentenced to prison terms by several French courts, proving that he is morally unsavory! Guilty of corruption, money laundering and sulphurous financing, Mr. Sarkozy is an indisputable anti-model when it comes to public ethics!

2) Mr. Nicolas Sarkozy is responsible, along with all the other leaders of the NATO Western Militaro-Political Imperialist Alliance, for the plundering and pillaging of Libya and the assassination of the Libyan Guide Muammar El Khadafi in 2011, in coalition with the terrorist organizations that have since been bloodying the entire African continent, from the Sahel to the Congo Basin, via the Gulf of Guinea and Lake Chad; He also bears responsibility for thousands of deaths during the 2010-2011 post-electoral crisis in Côte d'Ivoire, where under his orders, the French army used and abused its power to the benefit of vassal Alassane Dramane Ouattara!

3) Nicolas Sarkozy is an ideologue of the most despicable neo-colonialism and anti-African racism, as he confessed in his infamous speech in Dakar on July 27, 2007, when he falsely claimed that Africa, the land of the first great human civilization, had not yet entered history!

4) Mr. Sarkozy is responsible for supporting the worst African dictators, such as Alassane Dramane Ouattara in Côte d'Ivoire, Paul Biya in Cameroon, Sassou Nguesso in Congo, or Paul Kagamé in Rwanda, all of whom have been guilty of war crimes and crimes against African humanity for decades!

We sign this international petition and call on all women and men of good will from every nation in the world to sign and share it, so that justice can be done! So that Mr. Sarkozy withdraws and is removed from African political affairs! So that the Sovereignty of African Peoples in the management of their own affairs is respected!

September 8, 2024

An initiative of the Institut de l'Afrique des Libertés

Rouen, Paris, London, Washington, Bamako, Ouagadougou, Yaoundé, Dakar, Abidjan, Niamey, Brazzaville, Kinshasa.

Dr Franklin Nyamsi

Chairman, Institut de l'Afrique des Libertés

Pétition Internationale 2024 contre l’Ingérence de Monsieur Nicolas Paul Stéphane Sarkozy Nagy Bocsa, ancien Président Français dans les Affaires Politiques Africaines !

Nous, signataires de la présente pétition, venons demander de toute urgence à Monsieur Nicolas Paul Stéphane Sarkozy de Nagy Bocsa, ancien Président de la République Française, de cesser ses multiples ingérences dans les Affaires Politiques Souveraines des Pays Africains !

Nous appelons par la même occasion tous les Chefs d’Etat, tous les Gouvernements authentiquement panafricanistes, à cesser de solliciter les services scandaleux de Monsieur Sarkozy en Afrique, à l’arrêter dès que possible et à le traduire devant les tribunaux africains, car :

• Monsieur Nicolas Sarkozy est un délinquant multirécidiviste condamné comme tel par plusieurs tribunaux de France à des peines de prison qui attestent qu’il est moralement peu recommandable ! Coupable de corruption, de blanchiment de capitaux, de financements sulfureux, Monsieur Sarkozy est un anti-modèle incontestable en matière d’éthique publique !

• Monsieur Nicolas Sarkozy est responsable, avec tous les autres dirigeants de l’Alliance Impérialiste Militaro-Politique Occidentale de L’OTAN, du pillage et du saccage de la Libye et de l’assassinat du Guide Libyen Mouammar El Khadafi en 2011, en coalition avec les organisations terroristes qui ensanglantent depuis lors tout le continent africain, du Sahel au Bassin du Congo, en passant par le Golfe de Guinée et le Lac Tchad ; il porte aussi la responsabilité de milliers de morts de la crise postélectorale de 2010-2011 en Côte d’Ivoire où sous ses ordres, l’armée française a usé et abusé de sa puissance au profit du vassal Alassane Dramane Ouattara !

• Monsieur Nicolas Sarkozy est un idéologue décomplexé du plus abject des néocolonialismes et des racismes anti africains, comme il l’a avoué par son infâme discours du 27 juillet 2007 à Dakar, où il a mensongèrement prétendu que l’Afrique, terre de la première grande civilisation humaine, n’était pas encore entrée dans l’Histoire !

• Monsieur Sarkozy est responsable du soutien aux pires dictateurs africains, tels Alassane Dramane Ouattara en Côte d’Ivoire, Paul Biya au Cameroun, Sassou Nguesso au Congo, ou Paul Kagamé au Rwanda, tous coupables de crimes de guerre et de crimes contre l’humanité africaine depuis plusieurs décennies !

Nous signons cette pétition internationale et appelons toutes les femmes et hommes de bonne volonté de toutes les Nations du monde à la signer et la partager, afin que justice soit faite ! Afin que Monsieur Sarkozy se retire et soit retiré des Affaires Politiques Africaines ! Afin que la Souveraineté des Peuples Africains dans la gestion de leurs affaires soit respectée !

Fait le 8 septembre 2024

Rouen, Paris, Londres, Washington, Bamako, Yaoundé, Dakar, Abidjan, Niamey, Brazzaville, Kinshasa.

Le 08/09/2024 à 17:04:28
l'Afrique libre ou la mort, nous vaincrons !
Ali - Le 08/09/2024 à 16:03:56
Soyant solidaires
Carlos - Le 08/09/2024 à 16:04:17
To hell with Sarkozy. You deserve a bullet in your head . Take your hands off African politics.